Marketing en Externe Communicatie huisarsten

Hoe bereik je nieuwe klanten? Je weet dat er mensen zijn die je met jouw dienst of product kan helpen, sterker nog ze zouden het heel fijn weten om te weten dat jij bestaat. De vraag is alleen: hoe bereik ik hen, hoe kan ik hen laten weten dat ik er ben?! Hoe zorg ik er daarnaast voor dat ik niet steeds het wiel opnieuw hoef uit te vinden.

Binnen de cursus Marketing voor ondernemers werken we op een gestructureerde manier aan een marketingstrategie voor  jouw organisatie. Geen algemeenheden of makkelijke trucjes, maar een stevige basis voor gedegen marketingplan die je helpt om je doelstellingen te realiseren.

Inhoud

Op de eerste dag vragen we ons eerst af waarom je eigenlijk aan marketing zou moeten doen. Met verschillende modellen helpen we je om helder te krijgen wat je doelstellingen zijn. Wil je meer klanten voor specifieke diensten of producten?

Of wil je dat je naamsbekendheid binnen een specifieke groep groter wordt? Of misschien is het voor jou juist verstandig om te zorgen dat je bestaande klanten vaker terugkomen.

Nadat we de doelstellingen hebben vastgesteld of aangescherpt, gaan we op zoek naar de voor jou geschikte doelgroep. Hoe vind je die en hoe weet je waar zij behoefte aan hebben? Vanuit een model dat wij presenteren, aangevuld met jouw praktijkervaring beschrijven we heel precies wat de kenmerken en behoeften zijn van jouw doelgroep. Met onder andere een huiswerkopdracht ga je aan de slag om teksten te schrijven waarbij je de koppeling tussen jouw aanbod en de behoefte van klant zoekt.

Tijdens de tweede dag werken we de   de juiste communicatiestrategie voor jouw organisatie uit. Een goede communicatiestrategie bestaat uit: een heldere doelgroep, een (voor deze doelgroep) onderscheidende boodschap geuit via het juiste (voor jouw doelgroep meest geschikte) communicatiekanaal.

Sommige klanten zijn heel impulsief, andere juist heel voorzichtig. Toch zijn er algemene wetmatigheden waaraan iedere klant voldoet. Binnen het ontwikkelen van jouw marketing proberen we ze goed mogelijk aan te sluiten bij deze wetmatigheden. Hoe trek je de aandacht, hoe houdt je deze vast en hoe stimuleer je de klant om daadwerkelijk de aanschaf te maken?

 

Thuiswerk

Tussen de cursusdagen in voert u thuiswerkopdrachten uit. Hierbij past u de theorie en de praktische opdrachten toe op uw eigen organisatie. Reken op gemiddeld vier uur.

 

Begeleiding

Bij de uitvoering van de thuiswerkopdrachten (tussen de cursusdagen in) krijgt u ondersteuning en feedback van de docenten. Op deze manier werkt u onder begeleiding aan de (marketing)strategie van uw eigen organisatie en weet u dat de kwaliteit van uw werk van hoog niveau zal zijn. Omdat het opstellen van een goede (marketing)strategie tijd vraagt blijven de docenten ook na de cursus beschikbaar voor feedback.

 

Resultaat

Na afloop van de cursus heeft u verschillende vaardigheden geleerd die u direct in de praktijk kunt toepassen, zo kunt u onder andere:

  • Uw marketingdoelstellingen concretiseren en koppelen aan de doelstellingen van de organisatie
  • Een doelgroepenanalyse uitvoeren
  • Vaststellen wat de (veranderende) behoeften van u doelgroep is
  • Een communicatiestrategie opstellen die zo goed als mogelijk aansluit bij uw doelgroep
  • Ten alle tijden beoordelen of uw marketingstrategie nog afdoende is en waar nodig kunt u deze aanpassen.

Naast deze vaardigheden heeft u vooral geleerd hoe u uw marketingplan meeneemt in de dagelijkse aansturing van uw praktijk.

 

Ingangseisen

Deze cursus kent geen ingangseisen en staat open voor iedereen die graag op een gestructureerde manier over marketing wil nadenken? Twijfel je of de cursus geschikt is voor jou? Neem dan gerust contact met ons op we staan je graag te woord.

 

Doelgroep

Om aan deze cursus deel te nemen is het niet noodzakelijk om een eigen onderneming te hebben. Onze ervaring is dat juist dat veel ondernemers binnen een onderneming werken. Het is wel noodzakelijk om kritisch te durven kijken naar de eigen organisatie of de organisatie waar je werkt.

 

Kosten

Voor de tweedaagse cursus Marketing bedraagt de cursusprijs € 595,- Omdat Feducon een erkende onderwijsinstelling is, betaalt u over de onderwijskosten geen BTW. Ook de verblijfkosten (diner, koffie, thee, etc.) zijn bij de prijs inbegrepen, net als de begeleiding bij het uitvoeren van de huiswerkopdrachten.

 

Startdata

Klik hier voor de actuele startdata. Sommige cursusdata zijn gereserveerd voor een specifieke beroepsgroep bij andere cursussen kan het zijn dat u deze volgt samen met andere (zorg)ondernemers. Bij u inschrijving kunt u altijd uw voorkeur aangeven.

Nieuws